понеділок, 16 березня 2020 р.

П-15 Оволодіння основами розвитку перукарського мистецтва Тема уроку: Визначення кольору та групи волосся 16.03.20

Тема: "Визначення кольору та групи волосся"

   Групи волосся, їх характеристика.
   Волосся - це волокно, як і всі натуральні волокна, волосся має різні характеристики.
Вивчення волосся клієнта перед будь-якою процедурою дозволить діяти відповідно до потреб його волосся.
 Зазвичай визначити волосся можна дотиком і при зоровому вивченні. Ступінь тонкості товщими називається текстурою. 
  Текстура товстого волосся на дотик подібна на шерсть, середнього волосся - на бавовну, а тонкого - на шовк. Інші терміни, які використовують для описання відчуттів від волосся включають шершаве, подібне на дроти і м'яке. Пошкоджена чи нерівна кутикула може призвести до того, що волосся буде виглядати тьмяним чи важко піддаватись обробці. Щоб протестувати волосся на рахунок пошкодження потрібно провести пальцями по поверхні волосини від кінця до корінця - чим більше перепон ви зустрінете, тим в більшій кількості пошкоджень можете бути впевнені. Додаткове зорове вивчення буде включати вивчення густоти волосся (кількість волоси* 1см).
     Густота волосся зазвичай поділяється на нещільну, середню і велику.
     Визначивши тип волосся, потрібно знати стан волокна волосся.
 Стан волосся визначається декількома факторами: пористість, еластичність, гігроскопічність.
Волосся середньої пористості має нормальну здатність вбирати вологу. Таке волосся в хорошому стані і підходить для більшості процедур. Підвищена пористість буває у волосся, яке пошкоджене хімічними процедурами чи навколишнім середовищем. Таке волосся знаходиться в поганому стані, тому перш ніж виконувати на ньому якісь хімічні процедури, його потрібно полікувати. Нерівна пористість являється комбінацією попередніх типів.
Еластичність волосся – це його здатність розтягуватись і набирати попередню форму, не ламаючись. Еластичність також називають пружністю. Волосся з нормальною еластичністю міцне і може приймати попередній стан, блищить. Нормальне сухе волосся здатне розтягуватися на 1/5 своєї довжини. Мокре волосся здатне розтягуватися на 40-50%.

Розрізняють 4 групи волосся за гігроскопічністю:
1.Волосся з нормальною гігроскопічністю.
До нього відноситься здорове непошкоджене і м’яке волосся. Таке волосся вимагає звичайної обробки і часу впливу (дії) барвника.
2. Волосся низької гігроскопічності.
Це тверде, склянисте, часто дуже темне або ж сиве і світле волосся. Відсутність пігменту в останніх двох груп робить волосся твердим і несприятливим до фарбування. Такому волоссю за допомогою попередньої обробки треба надати більшої прийнятності.
3. Волосся, яке легко вбирає фарбу.
Це крихке волосся, світле волосся, з природніми локонами, побілілі або посвітлілі від сонця прядки, завите перманентом і пофарбоване волосся. Фарбувати його треба дуже
обережно: фарбу брати одним – двома тонами світліше, а іноді навіть трохи розбивши її.
Час дії на таке волосся має бути меншим, ніж на нормальне.
4. Білене або ж знебарвлене волосся вбирає фарбу як губка.
Фарбувати таке волосся потрібно дуже обережно. Застосовувати слід світлі тони фарби, розбавляючи їх на 50 %. Через короткий час дії барвника на волосся треба працювати дуже швидко.
   Краса волосся визначається його структурою і кольором, який складається з цілого ряду компонентів. Фахівцям із фарбування волосся необхідно аналізувати колірний тон і окремі його компоненти, визначати глибину і напрямок кольору. Майстрові необхідно знати всі види барвників, які використовуються в перукарнях, правила їх використання, основи хімічних процесів, що відбуваються у волоссі при фарбуванні.
Глибина кольору (рівень)— ступінь яскравості кольору волосся без врахування їх відтінку.
Глибина кольору виражається наступною колірною гаммою:
1) чорний,
2) темно-коричневий,
3) коричневий,
4) світло-коричневий,
5) темно-русявий,
6) русявий,
7) світло-русявий,
8) темний блондин,
9) блондин,
10) яскравий-блондин.
Глибина кольору залежить від пігменту (меланіну), що міститься у волоссі. Меланін — це забарвлююча речовина, що міститься в корковому шарі волосся. Тип меланіну, його розмір і кількість визначають колірну гамму глибини кольору від найсвітлішого до чорного. Пігменти бувають двох видів: гранульовані (зернисті) і розсіяні (дифузні). В залежності від співвідношень цих видів пігменту, від їх інтенсивності і кількості бульбашок повітря, і утворюється той чи інший колір волосся. Причому волосся ніколи не буває синім, жовтим чи червоним, тобто натуральний колір - це завжди результат змішування. Утворюється пігмент в корені волосини. На дні волосяного фолікулу є пігментоутворюючі клітини під назвою меланоцити. Вони продукують маленькі, овальні структури, які називаються меланосоми.
   Меланосоми - це протеїнова оболонка, яка оточена пігментами, що називають меланін. В результанті меланін влаштовується в протеїновий кератин клітини, доки волосина росте.
Розповсюджується він нерівномірно - чим ближче до зовнішнього шару волосини, тим менше фарбуючих речовин; в кутикулі їх майже немає. В темному волоссі пігменту більше, ніж в світлому.
   Гранульований пігмент дає забарвлення волосині від чорного до бурого. Чорно-коричневий меланін називається емеланіном.
   Гранули меланіну видовженої форми і надають волоссю темного кольору. Чим їх меньше світліший колір (чорний -^коричневий ->блондин).
     Гранули меланіну круглої чи овальної форми надають волоссю рудого відтінку.
     Поєднання меланіну круглої і овальної форми дає волоссю рудий колір.
     Поєднання подовжених з овальними і круглими дає рудувато-коричневого відтінку.
  При поєднанні подовжених з невеликою кількістю круглих гранул волосся буде чорно-рудуватим відтінком.
Розсіяні пігменти розподілені в клітині рівномірно і дають колір від червоного до червоно-жовтого. 
Залишившись без натурального пігменту, волосся стає безколірним і сивим. Без кольору воно втрачає еластичність, яку їм надавав меланін.
Щоб визначити глибину кольору прядку потрібно відвести трохи в сторону при природному освітленні, але щоб не проходив прямий сонячний промінь. Мокре волосся виглядає темніше, ніж є насправді.

Напрямок кольору (тон)— це переважання якого-небудь відтінку в кольорі Напрямок виражається наступною колірною гаммою:
1) попелястий,
2) фіолетовий,
3) золотистий,
4) рудий,
5) червоний,
6) махаон,
7) коричневий
Існує поняття інтенсивність - це сила тону. Вона буває м'яка, сильна і середня.



Завдання:
1. Опрацювати конспет, занотувати головне в робочий зошит.
2. Зробити презентацію з теми уроку (не менше 6 слайдів).

Виконані завдання можна надіслати на пошту bilyk.polina@gmail.com,Vibter, Telegram


пʼятниця, 13 березня 2020 р.

П-15 Оволодіння основами розвитку перукарського мистецтва Тема уроку: Природній колір волосся 13.03.20

Тема" ПРИРОДНІЙ КОЛІР ВОЛОССЯ" 
Завдання:
1.Опрацювати конспект
2.Письмово в зошитах відповісти на запитання та намалювати Мал. 3.
  1. З яких шарів складається стержень волосини? 
  2. В якому шарі стрижня волосини утворюється колір? 
  3. Як називаються клітини, які утворюють колір волосся?
  4. Які типи пігменту меланіну ви знаєте?
  5. Де зароджується пігмент волосся? 
  6. Чи є пігмент в кутикулі волосини? 
  7. Гранули меланіну якої форми надають волоссю темного кольору? 
  8. Гранули меланіну якої форми надають волоссю рудового кольору? 
  9. Якій колір отримується при поєднанні подовжених гранул і невеликої кількості круглих волосся?
  10. Що відбувається з кольором волосся якщо зникає пігмент?
  11. Як називається явище коли відсутність пігментації волосся уроджена? 


П-15 Оволод. осн. розвитку перукарського мистецтва Кольоротипи зовнішності людей 13.03.20

КОЛЬОРОТИПИ ЗОВНІШНОСТІ ЛЮДЕЙ 

  Для того щоб створювати гармонійні образи, щоб підібрати колір волосся який найбільш пасує людині майстер-колорист повинен знати чотири основні групи, на які поділяється зовнішність людей. 
  Під кольоротипом зовнішності людей розуміють індивідуальне поєднання кольору очей, волосся і шкіри. Ці поєднання дані людям від природи і тому впродовж життя кольоротип не зазнає істотних змін природним шляхом. Змінити його можна тільки за допомогою декоративної косметики для обличчя, лінз для очей та барвників для волосся. Для простоти сприйняття існуючи типажі зовнішності прив, язали до часів року, тому класифікація містить всього чотири типи: Зима, Весна, Літо, Осінь. Зима та Літо – поєднують холодні кольори та відтінки очей, волосся і шкіри, а Весна та Осінь – теплі.


 Тип перший – Весна – відрізняється легкими, яскравими фарбами. Цей тип об’єднує блондинок зі світлою шкірою персикового або золотистого відтінку і небесно-блакитними, зеленими або золотисто-карими очима. На обличчі у них можуть бути веснянки золотистого відтінку. Волосся зазвичай тонке, а його колір теплий медовий. Якщо волосся темне, то воно має теплий золотистий відтінок. 

Тип другий –Літо – цим людям властиві злегка приглушені кольори, проте основним для них буде блакитний колір. Цей кольоротип об’єднує в собі блондинок з попелястим і русявим відтінком волосся, з сіро-зеленими очима без чіткої окантовки райдужки очей. Зазвичай дівчина-літо має ледь помітний блакитний відтінок шкіри, добре засмагає на сонці, але засмага також має холодний відтінок.

 Тип третій – Осінь – такі люди віддають перевагу насиченим кольорам – жовтий помаранчевий, червоно-бордовий. Цей кольортип об’єднує дівчат з рудим волоссям або волоссям мідного відтінку, з бежево-золотистою шкірою, з карими або горіховими очима. На райдужці ока є золотисті вкраплення, що робить очі теплими. 

Тип четвертий – Зима - такий тип зупиняє свій вибір на яскравих і холодних блакитних відтінках. Жінка-зима відрізняється світлою холодного відтінку шкірою, темним холодного відтінку кольором волосся і яскравими очима. Шкіра може бути холодного оливкового відтінку – цей підтип називають «південна зима». Волосся зими може також бути платинового відтінку. Очі зими чорні або яскраво-сині. На блідій шкірі рідко буває рум’янець, а брови чітко окреслені. 


ЗАПИТАННЯ ДЛЯ САМОПЕРЕВІРКИ 

  1.  Що таке кольоротип зовнішності?
  2.  Яким чином можна змінити кольоротип зовнішності? 
  3.  На скільки типажів поділяється зовнішность людей?
  4.  Які характерні ознаки притаманні кольоротипу «Весна»? 
  5.  Які характерні ознаки притаманні кольоротипу «Літо»?
  6.  Які характерні ознаки притаманні кольоротипу «Осінь»? 
  7.  Які характерні ознаки притаманні кольоротипу «Зима»? 
Завдання виконувати у робочих зошитах обо надсилати на пошту bilyk.polina@gmail.com

Опрацювати конспект та виконати практичні завдання


ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ № 1
1. Обрати 5 моделей з різними типами зовнішності. Надати викладачу кольорові фото обраних моделей. 
2. Користуючись теоретичним матеріалом визначити кольоротипи обраних моделей. 

ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ № 2: 
1. Визначити кольоротип зовнішності наступних моделей:

четвер, 12 березня 2020 р.

Для учнів П-15 Оволодіння основами розвитку перукарського мистецтва Тема уроку: Історія розвитку фарбування волосся. Теорія кольорів. 12.03.20

 
 Першими фарбами були звичайно продукти природи. Давні єгиптяни 6000 років тому назад фарбували волосся і нігті хною. Хна не вийшла із застосування і по сьогоднішній день. З часів Римської імперії дійшли до нас рецепти по фарбуванню волосся в коричневий колір препаратом із горіхової шкаралупи. Давнім германцям знайоме знебарвлення волосся. Жінки одягали капелюшки без дна і вкладали волосся на їх широкі поля . Потім на волосся наносили суміш із лугу, тальку, букової золи. Після цього волосся довгий час тримали на сонці, час від часу змочуючи його водою. Це дозволяло висвітлити темне волосся до світло- рудого кольору. В книжках середньовіччя також знаходять чимало рецептів по фарбуванню волосся. В давнину використовували тільки органічні продукти : квіти, пилок, листя, кору дерев, шкаралупу горіхів тощо. Процес фарбування волосся такими барвниками був довгим, а дія фарби відбувалася дуже повільно. Натуральні барвники з домішком металу. Пізніше до натуральних компонентів почали додавати металосолі. Додавання цих солей значно прискорило процес фарбування, але головне було в тому, що набагато розширилась кольорова палітра і підвищилась стійкість фарби.

 «Металеві барвники»


Потім були виготовлені металеві барвники. Вони розділилися на односкладові та двоскладові. Односкладові були на основі срібла. Двоскладові – це поєднання сірки, срібла, міді, кобальту, вісмуту, заліза, свинця та нашатирного спирту. Другим компонентом , який виконував роль проявлювача, був пірогаллол. Характерним для цих фарб було те, що кожен метал міг несподівано дати свій специфічний відтінок: свинець – пурпурний, мідь – червоний, срібло – зелений. Ці перші хімічні препарати для фарбування волосся були простими у використанні, але далекими від досконалості. По-перше, вони тільки обволікували волосину зовні і не проникали всередину. Ця жорстка оболонка металевих сполук робила волосся менш еластичним, а крім того , колір був перенасиченим, неприроднім, іноді із зеленуватим відтінком. По-друге, було помічений шкідливий вплив цих фарб на здоров’я людини. Тому використовувати їх стали рідше, а з приходом перманенту від них взагалі відмовились, тому що фарбоване волосся дуже важко піддавалося завивці, а іноді і просто руйнувалося. Таким чином, металеві барвники поступово зникли із практики перукаря. Сьогодні можна зустріти відновлювані кольору волосся. Це звичайна фарба на металевій основі(звичайно у знешкодженому вигляді). Його ефект оснований на взаємодії солей металу з сірою кератину волосся (її в роговому шарі 4%). Вони вступають в реакцію і в результаті отримуємо метало-сірчану сполуку, яка має певний колір. З кожним разом цей ефект посилюється і волосся робиться темнішим, що створює ефект повернення натурального кольору. Якщо у вас коли-небудь виникнуть сумніви в природі барвника, яким було пофарбоване волосся, то треба взяти декілька волосинок і занурити у перекис водню, а потім додати декілька крапель нашатирного спирту. Якщо волосся було пофарбоване металевим барвником, рідина почне «шипіти», якщо окислювальним – ніякої реакції не виникне. 

 «Окислювальні барвники»

Повідомлення учня. В кінці XIX сторіччя німецький хімік Август Гофман відкрив парафенілендіамін, що дозволило створити новий барвник для волосся. Парафенілендіамін (його комерційна назва – урсол) . При його з’єднанні з перекисом водню отримували фарбу, яка фарбувала волосся в природній колір. Але стали помічати, що у людей після застосування з’являлося сильне свербіння та ознаки отруєння. В 1906 році хіміки Кульман і Вольфенштейн помітили, що під час перетворення основи барвника у фарбу з’являється шкідлива речовина, - хінондіамін, яка і викликає ці симптоми. Шляхом хімічних дослідів знайшли речовину, яка змогла її нейтралізувати, і отриманий барвник став нешкідливим. Правда санітарно-епідеміологічні служби заборонили застосування препаратів, які мають парафенілендіамін в концентраціях, що перевищює 1,3%. «Сучасний перукар знає три засоби для фарбування волосся: урсол, хну, басму» - так писав К.Г. Лазарєв у своїй книзі «Перукарське справа», виданій в 1936 році. Арсенал барвників сучасного перукаря значно ширше і різноманітніше, а знання його набагато глибше. Висококваліфікований майстер повинен знати всі види барвників, технологію їх використання, повинен розуміти сутність хімічних процесів, що відбуваються під час фарбування волосся, і тільки тоді гарний результат буде гарантовано.

 «Сучасні барвники» 

Препарати, що застосовують сьогодні для зміни кольору волосся, повинні:  бути стійкими, тобто не змиватися з волосся дуже швидко і не вигорати на сонці;  добре покривати сивину;  не давати небажаних ефектів при взаємодії з іншими препаратами, що застосовуються в перукарні;  мати захисний комплекс, тобто не шкодити здоров’ю та зберегти волосся живим та еластичним;  бути легкими у роботі;  легко змішуватись та розподілятись по волоссю;  не стікати з волосся;  добре змиватися з волосся і з шкіри по закінченню процесу фарбування( сам процес не повинен бути дуже довгим);  мати приємний запах. 


Класифікація препаратів, що змінюють колір волосся

Всі барвники діляться на 4 групи
1. Освітлюючі та знебарвлюючі .
2. Барвники окислення починають проявлятися тільки при взаємодії з окислювальним агентом. 3. Відтінюючі барвники не мають у своєму складі аміаку (тобто не висвітлюють натуральний пігмент). Вони просто обволікають волосину зовні.
4. Барвники рослинного походження можуть надавати волоссю інтенсивний відтінок тільки при постійному застосуванні.


Важко сказати, що стало визначальним при виборі головних модних тенденцій 2020 року. Перукарі пропонують різні варіанти довжини, об’єму та стилю. Стосується це і кольору волосся.

 Блондинки
 Головне і основне , на що в першу чергу треба звернути увагу, -блондинки знову «рулюють». Біляві моделі блищать на подіумах Будинків моди. При цьому блонд виглядає вельми вишукано. Використовується досить складна техніка фарбування з різними відтінками – карамелевий, русявий, молочний. При різних типах укладання ви добиватиметеся різних ефектів –сонячних відблисків або додаткового об’єму. 

Брюнетки
Дивно, проте конкуренцію блондинкам можуть скласти пекучі брюнетки. Ця тенденція у фарбуванні волосся вже давно не була у розряді хітів. І ті, хто сумував по дуже темному волоссі можуть скористатися випадком. Яскраві, екстремальні брюнетки асоціюються швидше з фатальними, упевненими в собі жінками. Слід також звернути увагу ще на один чинник. Брюнетки носять коротке волосся. Більш того, вони вибирають коротку стрижку і умисне нехтують об’ємом. Засоби сильної фіксації, які до того ж створюють ефект мокрого волосся –це їх вибір. 

 Сивина
 Абсолютно несподіваний варіант, який раптом опинився в модних хітах нинішнього року. По суті це різновид блонда, проте з яскравою смисловою складовою. Досягти такого ефекту нескладно. Знебарвлене волосся підсвічується платиновими або сріблястими засобами .Судячи з усього, стилістів на такі яскраві експерименти підштовхнули яскраві ролі зірок кіно вже далеко не бальзаківського віку. Виявилося, що актриси, яким «далеко за», з своєю благородною сивиною виглядають блискуче.

Рудий
Рудий колір не вийшов з моди. Він став благороднішим, ближчим до старої міді, з трохи червонуватими відтінками. Мабуть , саме руді відтінки дають в цьому сезоні найбільший вибір. Рудим може бути і довге, і коротке волосся, і гладенькі пучки, і розпатлані коси, і геометричний боб, і круті локони в стилі голлівудських красунь 40-х років. 

Мелірування
Стилісти з відвертим задоволенням і чималою фантазією занурюються в процес меліровки. Так, на основі рудого волосся чудово грають пасма багатих червоних відтінків. В цьому випадку ваша шевелюра придбає східну стилістику. Якщо до базової рудизни додати м’якші і світліші пасма персикових або імбирних відтінків, то вийде дуже романтичний варіант. І, звичайно найширший простір для експериментів з різними відтінками меліровки надає блонд. Причому це можуть бути пасма як холодних, так і теплих відтінків.

Яким би модним не був колір року, головне при виборі кольорової гами пам’ятати, що колір повинен відповідати індивідуальному образу конкретної людини, підкреслювати його достоїнства та приховувати недоліки. Взагалі вдало підібраний колір красиво відтінює шкіру та очі, а завдяки цьому зменшується потреба в макіяжі. Фарбування волосся складний і творчий вид роботи.


Переглянути відео


Завдання
Уважно прочитати конспект, занотувати головне у зошит. 
Письмово в зошит відповісти на питання: Чи використовують в наш час природні барвники? На які групи діляться всі барвники?  Охарактеризувати фарбу для волосся, відповідно вимог до сучасних барвників.


Для учнів П-15 Оволодіння основами розвитку перукарського мистецтва Тема уроку: Вибір кольору і тону фарбування волосся залежно від відтінку шкіри та кольору очей 12.03.2020

До зміни кольору волосся потрібно уважно підходити. Дуже часто дівчата допускають помилки, вибираючи відтінок волосся, який побачили на комусь іншому: подрузі, знайомій чи відомій актрисі, моделі, співачці. Експерти-колористи запевняють, до зміни кольору волосся потрібно уважно підходити: ніяких спонтанних змін зовнішності, тільки усвідомлений вибір відтінків.
А як правильно вибрати підходящий відтінок? Потрібно відштовхуватися від кольору вашої шкіри та очей.
Світла шкіра
Блонд
Всім дівчатам зі світлою шкірою і натуральними світло-русявим волоссям ідеально підійде відтінок блонд: або холодний попелястий блонд, платина, чистий блонд, або теплі натуральні відтінки (якщо у вашої шкіри підтон теплий). Також варто звертати увагу на очі: прозорі сірі, голубі і ясно-зелені відтінки очей ідеально поєднуються з холодним блондом, а для яскравих блакитних (майже синіх) і зелених більше підходять теплі відтінки блонда.




Рудий
Якщо клієнтка володарка світлої шкіри з теплим підтоном, а очі мають яскравий відтінок (блакитний, зелений, світло-карий), то крім пісочного і медового блонда, рекомендую  звернути увагу на рудий колір. Підійдуть практично всі відтінки: від міді до цегляного.

Карамельний
Якщо світла шкіра узовнішності поєднується з темним відтінком очей, то можна експериментувати з різними відтінками в рамках способу шатенки. Дівчатам з карими або темно-зеленими очима ідеально підходить складне фарбування з затемненими коріннями і світлими пасмами карамельного кольору. Якщо ж  хочеться рівномірного кольору, то зверніть увагу на відтінки «лісовий горіх», «світлий каштан», «шоколадне мокко».

Смаглява шкіра
Каштанові і шоколадні відтінки
Якщо ваша клієнтка володарка смаглявої шкіри, сміливо вибирайте всі теплі темні відтінки шоколадного і каштанового. Ну а якщо клієнтці захочеться перетворитися на блондинку, краще не ризикувати і спробувати який-небудь вид складного фарбування.

Складне фарбування з ефектом вигорілого на сонці волосся
Для такої зовнішності ідеально підійдуть пасма пісочного або золотистого відтінку, можна також вибрати теплі бежеві відтінки — вони будуть прекрасно гармоніювати з основним теплим темним кольором волосся. Але ні в якому разі не додавайте холодні світлі пасма — це виглядає дуже вульгарно і ненатурально.

Оливкова шкіра
Чорний і темний каштановий
Дівчата з оливковою шкірою можуть дозволити собі практично всі темні насичені відтінки, навіть чорний не буде їх старити. Ваші орієнтири: «холодний каштан», «шоколадно-коричневий», «чорний ворон» (правда, останній варіант виглядає не дуже природно).

Темний шатен
Якщо ж оливкова шкіра поєднується зі світлими очима, то віддайте перевагу більш темним, але теплим відтінкам.



Переглянути відео



Завдання 
Уважно прочитати конспект, головне занотувати у зошит. 
Опишіть, який колір волосся залежно від відтінку  шкіри та очей підійде саме Вам (завдання виконати в зошиті)